رویدادها آرشیو خبر ها
واکنش ها به حذف نام بوفون از لیست توپ طلا ادامه دارد....

واکنش ها به حذف نام بوفون از لیست توپ طلا ادامه دارد....

کاپیتان یوونتوس پس از حذف در لیست اولیه بازیکنان نامزد توپ طلای امسال، حمایت های بزرگی از طرف جامعه ی فوتبال دریافت کرده است. برخی از بزرگان فوتبال ایتالیا و جهان، سرمربیان و بازیکنان در این مورد صحبت کرده و از عدم حضور نام بوفون در این لیست شگفت زده شده اند.

روز جمعه اسامی 59 بازیکن شامل پنج دروازه بان اعلام شد که نام بوفون دروازه بان یوونتوس در بین آن ها دیده نمی شود. اسامی دروازه بانانی همچون مانوئل نویر، تیبو کورتوا، دیوید ده خیا، کلودیو براوو و دیوید اوسپینا دیده می شود در حالی که از بوفون که یکی از ستون های اصلی یوونتوس در موفقیت های این تیم در فصل گذشته بوده، صرف نظر شده است.

دمتریو آلبرتینی رییس سابق فدراسیون فوتبال ایتالیا در این باره می گوید:

" هنگامی که در مورد حذف نام بوفون از لیست اولیه بسیار شگفت زده شدم، این یک رسوایی برای فوتبال است. اگر بخواهم به فردی رای بدهم، بدون شک بوفون را انتخاب خواهم کرد."

" صرف نظر از اسامی که در لیست دیده می شود به هر حال رای من بوفون خواهد بود. بوفون شایسته ی توپ طلا است و هیچ شکی در آن نیست."

خاویر زانتی اسطوره ی باشگاه اینتر نیز از نبود نام بوفون در لیست اولیه توپ طلا شگفت زده شده است:

" آنچه که بوفون تاکنون در طول دوران حرفه ای خود برای باشگاه و تیم ملی کشورش انجام داده است و در حال انجام دادن آن است کاملاً واضح است، نمی دانم به چه دلیلی او در لیست توپ طلا قرار ندارد."

" او در یک فصل فوق العاده همراه با یوونتوس در آستانه ی کسب سه گانه بود."

همچنین دیدیه دشان سرمربی سابق یوونتوس و سرمربی فعلی تیم ملی فرانسه در این باره می گوید: " این رفتار غیرمنصفانه و غیر قابل درک است"

هم تیمی های اسطوره ی بانوی پیر نیز در حذف نام او در لیست اولیه توپ طلا واکنش نشان داده اند. پائولو دیبالا در این باره به اسکای اسپرت ایتالیا گفت:

" برای من بسیار عجیب است که بزرگ ترین دروازه بان تمام تاریخ فوتبال در این لیست قرار ندارد."

پائولو روسی ستاره ی سابق باشگاه یوونتوس و برنده ی توپ طلا نیز در این باره در مصاحبه با مدیاست گفت:

" بوفون می بایست همراه با فابیو کاناوارو توپ طلای سال 2006 را بالای سر می برد. من فکر می کنم امسال نیز سال فوق العاده ای برای او بود."

" او هنوز می تواند کارهای باورنکردنی انجام دهد و حتی با عملکردهای اخیرش به نظر می رسد حتی 15 سال جوان تر شده است. برای من از دیدگاه اخلاقی او برنده ی واقعی توپ طلا است."


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: